Klädbytardag

Häromdagen fick jag av en slump reda på att den traditionella barnklädbytardagen i Fruängen skulle gå av stapeln nu i helgen med början idag. Jag har varit på den två gånger tidigare och tycker att det är ganska kul med den hysteriska stämningen som råder när den långa kön av förväntansfulla småbarnsföräldrar släpps in. Dessutom gillar jag att fynda löjligt billigt och tanken på att fina leksaker går att återanvända av flera barn känns bra. Strax efter sju imorse startade jag och Celine hemifrån. En dryg timme senare var vi framme och trots att jag var där en halvtimme innan de öppnade var jag inte först. En liten skara stod redan startklara med de blå IKEA-kassarna i högsta hugg. Så även jag. Mötte upp min farmor där som bor på gångavstånd från Fruängen och fick hjälp med att passa Celine, småbarn och vagn lämpar sig inte i sådana här sammanhang. Jag är ganska kinkig med kläder och skulle aldrig köpa något som ser slitet eller urtvättat ut, tyvärr är det oftast just så kläderna ser ut, så jag riktade in mig på leksakerna. Gjorde ett par kap, bland annat en leksaksdammsugare för 15:-, en verktygslåda med tillbehör i plast för samma pris och en jättestor kasse med delar till en Flexi Trax bilbana. Det blev så mycket saker att jag tog sällskap med Farmor hem till henne och lämnade alla sakerna där, direkt efteråt skulle jag nämligen träffa Katta i Kista centrum. Vi matade fåglarna i dammen på vägen och njöt av värmen.

Lagom till lunch träffade jag Katta och vi käkade på Levinskys. Köpte en tröja till mig och en till Rikard, Celine fick en tunn stickad mössa. Avslutade med en fika och åkte hem. Rikard och hans pappa höll då på att fixa med socklarna i köket. Katta och jag fick ett ryck och tog varsin kofot och bände bort varenda planka i räcket på vår nedre balkong, vi ska nämligen ta bort den och göra en större altan i markhöjd istället, men tanken var kanske inte att göra det idag. Hursomhelst var det ju bra att vi satte igång. Resultatet blev ett berg av plankor fulla med spik, så efter att Rikard och jag varit en sväng på både Bygg-Max, IKEA och Bauhaus lastade vi släpvagnen full med allt bråte och nu, en bit efter 22:00 har vi precis ätit middag och satt oss ner en stund, för första gången idag känns det som. Vadå ledig dag?! ;-)

Imorgon vill jag inte ens skriva vad jag ska göra, det bringar säkert otur, men ni lär ju höra om det i efterhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0