Som utlovat...






Träning gick sådär idag, Thea började positivt och bra, men efter ett rivet hopphinder som jag tog om blev hon lite ledsen och tappade mycket av lusten. Hon har ganska dålig uthållighet och saknar all "jävlaranamma" som Lova har. Blir det fel har hon inte så stor lust att göra om samma sak igen. Det gör henne ganska svår tränad, allt måste tas i små steg för att minimera risken för misstag och det går inte att traggla in några saker. Nu kanske det låter som att allting är dåligt med Thea och så är det förstås inte, hon är egentligen en riktigt glad och positiv hund, men hennes osäkerhet på framförallt främmande hundar gör att hundklubbar inte är det ultimata miljön. Hon har svårt att hålla fokus och lägger mycket energi på allt som händer runtomkring, vilket snabbt gör henne trött. Vi jobbar på att träna upp uthålligheten genom att hela tiden försöka tänja lagom mycket på hennes gräns, hon får inte bli så trött att hon lägger av, men samtidigt köra så pass mycket att hon motiveras att kämpa lite till när man egentligen borde sluta. Jag tycker det blir bättre, men än är det långt bit kvar att orka en hel tävlingsdag, för att inte tala om flera dagar i sträck.

Kommentarer
Postat av: Anna

Spännande (och lite frustrerande) att få så nya egenskaper hos sin hund! Detta kommer du utvecklas jättemycket av! Gillar vad jag ser på filmerna, hon ser fantastisk ut tycker jag.

2009-04-30 @ 06:48:32
URL: http://www.pudelbus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0