Supersöndag

Idag har vi varit ganska produktiva känns det som. Började morgonen med att åka till Plantagen och handla blommor, det underbara vädret har gjort att jag fått ett akut jag-måste-plantera-blommor behov. Sedan fortsatte vi till IKEA där vi skulle byta en förpackning med lådfronter som var skadade när vi öppnade dem. På vägen hem kom vi på att vi glömt blomjord och fick ta en extra tur till Coop Forum, handlade mat på en gång. Hem och sätta upp gardiner, plantera blommorna, Rikards pappa monterade uttag och belysning i köket och slutligen fogade vi nya kaklet över arbetsbänkarna. När det var klart tog vi hundarna och åkte och tränade, gick kanonbra, allting faktiskt, inte så ofta det känns så. För första gången genomförde Thea och jag en hel bana som Rikard byggt, 19 hinder, hoppklass. Det märks att vi inte är vana varken hon eller jag, ungefär halva banan hade hon bra tryck och lyssnade fint, när jag började bli trött blev även hennes engagemang lite sämre och svängarna vidare. Tycker ändå att vi fick klart godkänt för att vara första gången. Debuten närmar sig och nästa gång ska vi ställa ut nummerskyltar och senare även andra störande saker på banan. Hon blir nämligen lätt distraherad av saker runtomkring. Nu måste jag gå och plocka ut kladdkakan som står i ugnen :-)


Nya kaklet
(nederkanten ser lite konstig ut, det är för att vi inte har lagt silikon där ännu)

Kommentarer
Postat av: Anna

Yeaj, apsnyggt kakel ju!

2009-04-20 @ 06:42:32
URL: http://www.pudelbus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0