Tröttheten tar över

Jag vet inte om det är pollenallergin, en begynnande förkylning eller en kombination som har gjort att jag har känt mig så trött denna vecka. I måndags försov jag mig till och med, visserligen inte så mycket att jag kom försent, men tillräckligt för att stressa så mycket att jag led av magont halva dagen. Näsan är heltäppt och jag är tokhes.
Igårkväll var vi ändå och tränade en sväng på klubben, kände att Thea behövde köra några balansbommar och de gick kanonbra, inte alls som på tävlingen i lördags. Däremot märker jag att hon blir väldigt lätt störd av saker som händer runtomkring. En lite "gruffig" hund passerade på en liten väg brevid banan och stannade för att titta en stund. Direkt började Thea snegla dit och tappa fokus och fart. Jag tyckte inte att hon brydde sig så mycket om andra hundar i lördags, men visst kan det vara så att hon tar in en hel del av allt som händer och därför inte går för fullt. Jag tror hursomhelst att det bara blir bättre ju mer tid hon får på tävlingsbanorna. Om jag jämför med hur hon var när vi började så har det blivit så stor skillnad. Ska iväg och träna en sväng efter jobbet idag också, på fredag ska hon tävla igen, visserligen inofficiellt, men ändå. Den officiella debuten blir på hemmaklubb 16-17 maj.

Nu måste jag sticka till jobbet, kanske kommer det upp någon träningsfilm ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0