Tre dagar kvar.



Samtidigt som jag slog in de sista paketen idag (okej, ett till Rikard väntar jag på fortfarande, det kommer nog imorgon) så dekorerade Celine pepparkakor. Till en början var hon lite skeptisk och var rädd för att bli kladdig på händerna, men innan hon var klar hade hon slickat bort glasyren från varenda pepparkaka. Tänk var mycket roligare det är att göra alla juliga saker när man har ett barn som älskar det. Innan vi hade henne orkade vi knappt ta fram julgranen, nu känns varenda liten detalj viktig och kul när man ser att hon uppskattar det. Varje morgon tittar hon förväntansfullt i julstrumpan jag har hängt upp i hennes rum om det ligger något i den och flera gånger om dagen pratar hon om tomten, julen och alla paket som hon vet ligger i källaren.



Till pojkens (som jag jobbar med) föräldrar blir det i år en bricka med ost, kex och vin. Tänkte först köra på en traditionell julgrupp, men ångrade mig, sådana brukar ju de flesta få för många av ändå. Även pojken själv får något ätbart i en urgullig neccesär med elefanter på, lite konstig kombination kanske, men då har han ju något kvar även efter att han ätit upp innehållet. Smart tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0