Fyrverkerier, nej tack.

Idag är det nyårsafton och raketernas högtidsdag. Kul tycker säkert de flesta, själv skjuter jag aldrig fyrverkerier och har nog aldrig gjort det heller (om inte några ettöressmällare i typ lågstadiet räknas?). Jag kan räkna upp massor av anledningar till att fyrverkerier är helt förkastligt. Som hundägare tänker jag i första hand på alla de stackars hundar som mår dåligt och är livrädda, inte bara runt tolvslaget den sista december, utan även alla de dagarna innan som det skjuts raketer. Att det dessutom orsakar massvis med personskador varje år gör att jag önskar att min dotter aldrig kommer att tjata om att få skjuta raketer. Eländet kostar dessutom hur mycket pengar som helst och dagen efter är marken full av skräp och rester. Det enda som möjligtvis inte kan ses som negativt med fyrverkerierna skulle kunna vara att det är fint att se på, men det är stjärnklara nätter också, de är dessutom gratis, ofarliga och miljövänliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0