Nu är hon Kim...

...även hos SKK.



Idag är valparna 6 veckor, om 16 dagar är hon är hemma hos oss. Kim är den i särklass mest välplanerade hunden vi har skaffat. Joker kom till oss av en slump drygt två år gammal, Lova flyttade hem till oss kort tid efter att vi varit tvungna att ta bort vår sheltievalp Wilma och Thea blev jag erbjuden att köpa som nioveckorsvalp efter en avbokning. Alla såklart lika välkomna, men det är inte så att vi gått och väntat på dem. Med Kim är det annorlunda, en hund som henne drömde jag om redan för flera år sedan, när jag fick höra att Kims mamma Flaxa skulle paras visade jag direkt intresse även om det då var planerat till nästa höst. Nu blev det i år istället och jag var inte sen att hänga på, jag kände direkt att det här var nog chansen jag väntat på. Fjärde november blev det verklighet, sex valpar föddes varav en skulle bli min. Sjätte december fick jag reda på vem av dem som verkligen var Kim och nu återstår alltså 16 dagar av denna långa väntan. Egentligen kan 16 dagar låta ynkligt, men just nu känns det som en hel evighet.


Foto: Eva K

Om Sexton dagar. Trehundaåttiofyra timmar. Tjugotretusenfyrtio minuter. Då.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

16 dagar ääär lång tid ;-)

Speciellt när man väntar på något!

Kram

2009-12-17 @ 21:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0