Snökaos och julklappsångest

Idag har det verkligen varit snökaos här. Resan hem från skolan som normalt sett tar max en timme tog över det dubbla idag. Tänk att lite snö kan lamslå en stad så, undrar hur det fungerar i Norrland där det kan komma en halvmeter på ett dygn. Lutar de sig bara tillbaka och tar det lugnt eller finns samma kaos och panik där? Det känns inte så.

Imorgon tänkte Rikard och jag ta en helkväll i julklappsshoppingens tecken, först blir det Barkarby sedan Kista som tydligen har öppet ända till 22.00. Jag lider av lite juklappsångest, även fast vi bestämt oss för att dra ner rejält på klapparna i år så känns det nog jobbigt att komma på vad man ska köpa. Till mig själv önskar jag mig dock en massa saker, lite ovanligt, för jag brukar tycka det är svårt att komma på vad man vill ha. Som vuxen sitter man ju inte med en kilometerlång önskelista som man gjorde när man var liten, utan köper oftast det man vill ha själv. Och de saker man inte kan köpa (typ resa till USA eller schysst bil inklusive körkort...) lär inte tomten komma med iallafall. I år finns bland annat två parfymer, en Wilsonpipa, ny stekpanna och raggsockar på min lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0