Soptippen

Två vändor med fullproppad bil till soptippen blev det idag, släpvagnen vi tänkte använda hade frusit fast så det var bara att knöla in allting. I vanliga fall är det en gubbe vi kallar sophitler som jobbar på tippen och vill granska minsta sak man slänger i detalj, men idag stod det en (ny?) kille där som var extremt hjälpsam, han både bar bort vårt metallskrot och hjälpte till att sortera blandat avfall ur säckarna vi hade. Även om jag är en ekorre i vissa fall gillar jag att slänga saker också, det är befriande att bli av med gamla saker man inte använder eller behöver tycker jag. Nu har vi köpt målarfärg till tre av väggarna i projektorrummet, det blev en nyans som hette Jord. Den fjärde väggen ska vara svart och där ska vi sedan bygga ut en ram med vita skivor som bilden ska visas på, som en permanent fastsatt filmduk, typ. Men först av allt ska jag måla trappan igen, värdelös färg, den täcker så dåligt, detta blir tredje eller fjärde strykningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0