Trappan

Det var länge sedan jag skrev någonting i katergorin husrenovering såg jag. Till stor del beror det på att vi inte har renoverat så himla mycket under hösten utan mest bara bott i huset, men nu har vi gjort ett ryck och satt igång. Rikard håller på att måla de sista innerdörrarna vita och byter handtag på dem. Igår när han var nere i källaren hörde jag en ynklig röst ropa "Sandra, kan du komma, det har hänt en olycka". Där nere stog Rikard med färg i halva ansiktet och ena ögat. Lackfärg, alltså rätt svår att få bort. "-Tror du kan jag tvätta mig med nagellackborttagningsmedel?" var Rikards första fråga. "-Öh, nej knappast i ögat" var mitt svar. In i duschen och skölja, till slut var det barnoljan som räddade honom och en massa gnuggande. Det verkar ha gått bra och renoveringen fortsätter, det jobbigaste är all väntan på att färgen ska torka.
Jag håller på att fixa trösklarna på övervåningen, vi har haft stora problem med att hitta en bra lösning på det, så ända sedan vi la golvet där (för ett år sedan...) har kanterna bara varit tejpade med maskeringstejp. Nu ska det åtgärdas, kanske inte blir jättesnyggt, men bättre än det är nu iallfall. Trappan ner till källaren är ett annat projekt jag har och ikväll började jag måla "taket" i trappan vitt, det är krångligt för att jag inte kommer åt ordentligt, når inte, utan måste hitta något jag kan stå på. Sedan ska väggarna där målas grå som i övriga hallen och köket, slutligen ska själva trappan slipas och målas vit.


Trappan ner till källaren,
jag har börjat måla vitt och rivit ner lite tapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0