Hårfärg och Handlake Village

Har precis satt i hårfärgen som jag köpte häromdagen, varje gång jag färgar eller tonar håret så förundras jag över vem som bestämmer vad nyanserna ska heta, de som de kallar för mörkblonda är oftast i mina ögon allt annat än blonda. Just nu har jag "ljusbrun" i håret, trots det ser det typ svart ut nu, visserligen är ju håret blött, men ändå, ljusbrunt lär det ju inte bli när det har torkat heller.

Samtidigt som varje hårstrå torteras lyssnar jag på Takidas "Handlake Village". När vi hörde den bland de första gångerna på radio i bilen reagerade Rikard på låtens titel, direktöversatt blir det ju Handsjöbyn, och just den platsen kommer min farmor ifrån. En liten ort i Jämtland med typ hundra invånare. Det visade sig senare när vi kollade upp saken att sångarens mamma faktiskt kom därifrån och att video är inspelad just där. Lite kul och ganska häftigt tycker jag. För någon vecka sedan visade jag musikvideon för min farmor och hon kände igen både miljöer, lokaler och personer.

Nu måste jag skölja ur färgen, annars blir jag nog svarthårig, eller flintskallig.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Handlake Village är min favvolåt just nu tillsammans med Warwick Avenue(Duffy). Ni har bra musiksmak i familjen! Thea såg jättefin ut i slalomen, kommer bli kanoners!

2009-02-01 @ 21:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0