Thea inkontinent..?

Thea löper ju som jag tidigare skrivit i ett inlägg och är inne på dag 10 typ. Igår kväll märkte vi att hon kissade ovanligt mycket, och ovanligt ofta. När jag släppte ut henne för sista kvälls-kissen strax efter 23:00 han hon sätta sig ner två gånger på bara ett par minuter. En dryg timme senare väcker hon oss i sängen, Rikard undrar sömnig om jag tror att hon behöver gå ut igen, jag har ingen aning, men går själv upp på toaletten, när jag kommer tillbaka till sängen lägger jag mig rakt på en gigantisk kisspöl som Thea just lagt i sängen. Nu menar jag ingen liten skvätt, utan en rejäl pöl! Hundskrället var ju ute bara en timme innan!! Rikard hämtar buren från källaren och jag fixar i sängen, i tumultet har dessutom Celine vaknat och skriker. Thea får spendera resten av natten i buren brevid min säng och på morgonen har hon kissat även i den. När vi har prata om saken idag så minns vi att hon faktiskt gjorde likadant sist hon löpte, det var ganska länge sedan och första gången så vi trodde kanske då att hon inte var riktigt rumsren, men nu förväntar vi oss verkligen att hon är det. Under kvällen har hon småskvätt, nästan så att hon inte märker det själv och jag tror inte att hon har urinvägsinfektion, utan att hon helt enkelt blir lite inkontinent när hon löper, framförallt när hon närmar sig och är i höglöp. Är det någon som varit med om något liknande hos en löpande tik? Vad göra? Vågar man ens tänka tanken att på sikt kastrera henne eller kommer det bli ett permanent problem då?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Dom kissar i alla fall betydligt mer när dom löper! Nu kissar Winnie 5 gånger på promenaden, i vanliga fall får man vara glad om hon kissar en gång...Jag tycker det verkar som att det "trycker på" när dom löper och vill rasta oftare.

2009-02-04 @ 19:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0