Rea på Ikea

Började dagen med en rejäl sovmorgon, Celine vaknade vid åtta men somnade om efter en flaska välling och vi klev inte upp förrens närmare tio. Lagom när man är ledig.
Tog bussen till Coop, allt jag kom hem med var några blockljus ocgh servetter, ingen vidare skörd så jag bestämde mig för att åka till IKEA. Vi har länge sagt att vi måste köpa hörnskydd till vardagsrumsbordet då kanterna är galet vassa för ett mjukt barnhuvud, så idag kändes som en perfekt tillfälle att äntligen göra slag i saken. Det var uppenbart att fler än jag tänkt samma tanke. Tror knappast att jag har sett så mycket folk på IKEA, de hade 90% rabatt på alla julsaker och folk handlade julgranskulor, presentpapper och snören i massor. Självklart kunde jag ju inte vara sämre, när jag hittat hörnskydden och två filtar till soffan så plöjde jag igenom julavdelningen och fyndade en julgransmatta, massa presentpapper och presentpåsar, ljusstakar, kökshanddukar och lite dekoration. Visst, jag fattar att det kan verka knäppt att handla julsaker i jauari, men jag är helt säker på att det kommer att bli fler jular och dessutom har vi ju gott om plats att förvara sakerna på. Jag älskar Rea. Och Ikea.

Ikväll ska vi firas Rikard syrra som fyller år, egentligen är det inte förrens imorgon, men då vi sticker till Göteborg tidigt imorgon så får det bli idag istället. Vi har köpt en korg som vi fyllt med skönhetsprodukter, choklad, ljus och andra må-bra-saker, dessutom får hon några USB-minnen för det önskade hon sig. Celine och hundarna är redan där, nu ska jag nog hoppa i duschen och börja göra mig iordning jag också. Borde börja packa inför morgondagen resa med.


Kattas present

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0