Resultat från dag två på My Dog

Fört nu har jag orkar starta datorn sedan hemkomsten från Göteborg, visserligen blev det inte så sent för oss, men det är ändå en del att styra upp när man kommer hem. Vi ficjk en välbehövd sovmorgon igår och åkte från hotellet 9:30, väl framme visade det sig att vi ändå var en timme tidigare än vi hade behövt. Jag slank in gratis båda dagarna med en av Rikards lagkompisar som hade två hundar med sig, annars går man bara in en person per hund och vi hade ju bara Lova med oss. Första agilityklassen rev Lova ett av de första hindrena, sedan kom hon bara ett par till innan hon stack på fel hinder och blev diskad, inte särrskilt vanligt när det gäller Lova eftersom hon sällan är mer än en meter ifrån Rikard. Jag tog en tur på stan mellan klasserna då det var så mycket väntan och handlade kläder både till mig själv och Celine. Tror det var första gången jag åkte spårvagn, Celine har iallafall aldrig gjort det tidigare. Andra klassen var även den en agilityklass och Lova vägrade ut sig i slalomen, hon gick in fel tre gånger i rad och blev diskad. Mycket märkligt. Klockan var då strax efter fyra och vi insåg att det säkert var fem timmar kvar innan det var dags för nästa klass och med tanke på dagens statistik kändes det inte värt det, vi åkte hem. 22:30 var vi tillbaka i Kungsängen och en svinkallt hus, av någon anledning hade luftvärmepumpen slagit av sig när vi var borta och förutom typ ett element är det vår enda värmekälla så ni förstår säkert att inomhustemperaturen inte var så behaglig, särskilt inte med tanke på att det på utsidan var flera minusgrader. Vi tokkörde värme och kröp ner i sängen med byxor och långärmade tröjor på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0