Tillbaka på jobbet

Idag var jag tillbaka på jobbet. Vi låg i sängen och kollade på en av filmerna om Irene Huss igår kväll och släckte sedan lampan redan 22.30, trots det så var det lite kämpigt att komma upp i morse. Pojken jag jobbar hos fyllde år idag och vi överraskade honom med tårta, sång och paket på sängen, mysigt.

Celine har varit hos sin faster halva dagen idag och på eftermiddagen var Rikard hemma, hon är fortfarande relativt pigg trots att hon fortfarande lever på löjligt lite mat. Nu ikväll åt hon iallafall några teskedar av vår middag, kovstroganoff med ris. Hon blir hemma resten av veckan för att kurera sig inför vår fjällresa.

Jag märker att det blir väldigt lite skrivet om hundarna här, just nu händer det väl inte så mycket, tävlingstorka och all träning har fått vänta pga sjukdom. Thea behöver träna platta tunneln som hon inte klarar själv ännu innan vi vågar testa någon träningstävling eller så. Sedan saknar hon självklart massor grundläggande kunskaper i både handling och på flera hinder. Thea har mognat sent och varit väldigt svårtränad, det är först nu på senhösten som vi har kunnat börja köra "på riktigt" och jag tror att det kommer att ta tid innan vi förhoppningsvis blir lite samspelta på banan.

Just nu sitter jag och är sugen på att beställa lite mer kläder från Villervalla till Celine, så himla fina! Skulle vilja ha den här heldressen i velour och till det skulle nog den här tröjan passa bra. Sedan är jag lite galen i mössor, skulle nog kunna tänka mig att köpa allihopa. Hemsidan är helkass och gör inte kläderna alls rättvisa då det typ är ritade bilder av dem, men i verkligheten är de underbara, kolla bara på de här som hon har sedan tidigare.

   

Blandat svammel i bloggen idag.
Ska lägga upp före- och efterbilder på vårt vardagsrum antingen ikväll eller imorgon, beror på om jag hinner fota idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0