Vaccination

Idag åkter Katta och jag till Vällingby, det primära var att vaccinera Celine mot Hepatit A och B inför vår Thailandresa, det klarade vi snabbt av, stick i benet som nu pryds av ett färgglatt plåster. Celine fällde ett par tårar, men det gick snabbt över när hon såg vaccinationsmottagningens fina akvarium. Bamseklistermärket hon fick för prestationen var föga intressant. Nästa ärende var klippning av håret, fick en drop-in tid på ett ställe jag inte varit förut, en toppklippning kan väl knappast någon frisör misslyckas med? Katta blev så inspirerad av min klippning att även hon satt sig i frisörstolen. Lunch intogs på Pallas, god lasagne. Efter det somnade Celine och vi slutförde dagen med lite shopping. Appopå shopping så släppte Meandi sin vårkollektion idag. Jag ska på meandi-party (ehh... party och party, vet inte varför det kallas så när det i själva verket brukar vara en ganska lugn visning av kläder) på onsdags hos L, av erfarenhet vet jag att det även brukar innebära väldigt god fika, det får nog bli ett undantag från sockerförbudet.

Celine dansar just nu loss framför TV:n och Let's Dance, Rikard verkar dammsuga (?) och jag ska försöka tvätta bort resterna av målarfärg från mina händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0