Jätteblåbär och ogräsrensning en fredag

Kom precis in, jorden under naglarna skvallrar om vad jag sysslat med ikväll, just det, ogräsrensning. Både Rikard och jag har en tendens att fastna i konstiga sysselsättningar vid udda tidpunkter, ikväll var en sådan kväll. Efter middagen och kvällspromenaden med hundarna började vi fixa på framsidan, jag med att rensa rabatterna och stenplattorna. Grannarna tittade lite underligt när de passerade, men börjar nog vänja sig.

Tidigare idag var vi på Coop forum, halva priset på alla växter och jag kunde såklart inte motstå ett så bra erbjudande och slog till på två buskar med amerikanska jätteblåbär. Köpte även gula trädgårdshallon som jag tänkte att Rikards föräldrar skulle få plantera på sin tomt. Nu kom jag på att jag nog vill ha mer bärbuskar, det fanns både björnbär, bojsenbär (tror jag det hette?!) och alla färger på vinbär, så det blir nog en tur dit imorgon igen.

Celine sov länge i morse, men verkar annars pigg, jag tror hon har varit feberfri hela dagen, har inte tempat, men hon har inte känts varm alls. Var nog bara något tillfälligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0