Semester i Örebro

Tidigt igår morse åkte vi mot Örebro, jag gillar verkligen Örebro som stad, känns så lagom medelsvensson och där finns allt jag behöver och lite till. Som ett häftigt äventyrsbad till exempel. Efter en tur på stan och i köpcentret Marieberg checkade vi in på hotellet vi skulle övernatta på och packade ihop badkläderna. Rikard och jag har varit och badat på Gustavsvik förut (ja, vi gillar verkligen att åka rutchkana...) men för Celine var det första gången. Hon var nog lite chockad direkt när vi kom in och blev väldigt lugn, men efter en stund kom hon igång och lekte och åkte alla kanor utom de allra värsta. Fyra timmar låg vi iblöt sedan kändes huden helt möglig och kroppen rätt mör. Celine var dock inte nöjd utan hade lätt kunnat stanna ett tag till. Vi käkade sedan middag på stan. Natten som skulle bli en avkopplande historia slutade med att Celine maratonskrek i flera omgångar hela natten. Ingen aning om varför, magknip? drömmar? för mycket intryck? Hon vaknade dock pigg och glad runt 9:00 och vi avnjöt en hotellfrukost. Åkte sedan till en stor lekpark och begav oss efter det hemåt. På vägen gjorde vi två shoppingstopp och jag kom hem med ett par välfyllda kassar med reavaror, mycket nöjd.

Jag kämpar med att hitta något billigt och hyfsat nära boende i Österrike, verkar vara en omöjlig ekvation. Just nu har jag hittat ett billigt boende, tyvärr verkar det vara väldigt krångligt att ta sig därifrån kommunalt till mässan som tävlingarna ska gå på. Jag fortsätter att leta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0