Träning!

Just det, idag har vi faktiskt tränat agility. Det var ganska länge sedan vi gjorde det senast och då gick det inte särskilt bra eftersom att underlaget var alldelles för dåligt. Idag, direkt efter jobbet med solen skinande, gick det däremot strålande! Lova och Thea fick följa med, grusplanen var så gott som torr och framförallt helt snöfri. Vi tog fram alla balanshindrena som varit vinterförvarade under presenningar och körde även dem. Jag var lite orolig för att virrpannan Thea skulle ha glömt precis allt vad kontaktfält heter efter flera månaders uppehåll, men trots att hon är så orutinerad satt det mesta kvar riktigt bra. En del finslip behövs såklart, men grunderna finns där och jag känner mig återigen hoppfull om att det kanske kan bli en agilityhund av henne iallafall. Så entusiastisk att jag faktiskt funderar på att slänga in en anmälan till någon tävling snart. Då kanske jag tar mig i kragen och tränar mer.

Celine har varit hos min farmor och farfar idag, det märktes när hon kom hem att hon ätit gott, och mycket. Ett par blöjbyten blev det innan jag la en nybadad tjej i sängen, så himla mysigt. Att hon dessutom somnade på bara någon minut helt odramatisk gjorde det ännu bättre. Underbara unge!

Sötast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0