Usel

Jag vet, jag har varit usel på att blogga sista tiden, det känns som att när jag väl har börjat halka efter så är det svårare att komma tillbaka, jag glömmer bort vad jag ska skriva och när jag väl sätter mig vid datorn har jag tusen andra saker att kolla på. Nu blir det en lite uppdatering, mest för mitt dåliga samvetes skull.

Helgen spenderades som sagt i fjällen, vi hade kass uppkoppling och det kan ses som ytterligare en orsak till den dåliga uppdateringen här. Den bröts hela tiden och är det någonting jag hatar så är det teknik som inte fungerar. Frossade i onyttigheter och halvsov framför TV:n både fredag och lördagkväll. Vi hade kul och åkte såklart en hel del bräda. Det blev nog denna vinterns sista åk.

Igår när Rikard skulle lämna Celine på dagis hade de satt upp stora skyltar om att de hade vattkoppor på avdelningen, han vände i dörren. Med en inkubationstid på ca två veckor skulle hon vara lagom prickig just till flygresan och då blir det ingen resa. Barn med smittsamma sjukdomar är inte välkomna på flygplan. Nu måste vi pussla ihop dessa två veckor fram till vi reser med passning av Celine, det löser sig nog, det brukar det göra. Igår var hon hos sin farmor och farfar samt faster, idag hos min syster och mamma, imorgon hos min farmor. På torsdag och fredag är jag ledig, sedan är det bara tre dagar nästa vecka som vi måste fixa.

Både igårkväll och idag har vi kämpat med det nya golvet i köket, det stod något om easy på förpackningen, men läggningen visade sig vara allt annat än enkel. Vi har bankat så hårt på golvet att det slagit lock för mina öron, ändå fick vi knappt ihop skarvarna, jättejobbigt och dåligt. Ska fortsätta och kämpa imorgon, det blir snyggt iallafall, därför vill vi gärna behålla det trots slitet.

Nya kläder till Celine har anlänt nästan varje dag den senaste tiden och jag väntar på lite saker till med posten, ska försöka fota lite och lägga upp här. Jeansen är så coola, ganska breda på henne, men helt okej, hon var så söt när hon knallade runt på dem på Coop nu ikväll när vi handlade.

Nu ska jag duscha, kolla lite på TV:n, sedan är det dags att sova, ny arbetsdag imorgon :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0