Klubbmästare!

Skriver bara en snabbis, måste gå och lägga mig snart, börjar jobba 06:30 imorgon...

Vi har tillbringat kvällen med att tävla KM i ösregn. I år var mästerskapet uppdelat i två, ett för nybörjarhundar i klass 1 och ett öppet för hundar i alla klasser, stora och lilla KM. Thea var anmäld till båda två, Joker och Lova i stora. Thea gjorde tre av fyra lopp felfritt, de tre första loppen i ösregn, sista var det uppehåll på och kanske var det också därför det var hennes bästa lopp..? På det stora hela tyckte jag ändå att hon gick bra, lite seg emellanåt, men ändå bättre än jag trodde med tanke på vädret. Hon är känslig för yttre faktorer, men vädret verkar inte påverka henne så mycket ändå. Lova körde två felfria lopp och säkrade vinsten. Även Joker gjorde två felfria lopp, men blev slagen på tid av Malin med Diesel som vann storlek medium. Med oss hem fick vi två pokaler, leksaker och massa tuggpinnar.

På dagen idag fixade jag till slut (ja, det tog flera försök...) skrivningen för moppekortet så nu kan jag börja köra nästa vecka! :-) Att proven var puckat skrivna visade sig när jag fick göra ett testprov för B-körkort med mer normala frågor (alltså inte Ernst hemmasnickrade frågor!), det var 70 stycken och jag hade 62 rätt, ganska bra på första försöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0