82 blomlökar...


Imorse hittade jag tre påsar blomlökar som jag köpt för ett par månader sedan, de har hängt i en påse i väntan på att grävas ner i jorden och idag bestämde jag mig för att det inte var någon idé att skjuta upp det längre. På med gummihandskar och ut i rabatten, Celine blev alldelles galen och ville också "gräva lökar". Jag hade glömt bort att det var så pass många som 82, i vår lilla rabatt på framsidan får det inte ens plats så många, så ungefär hälften kom ner iallafall. Det blir fint i vår.

På eftermiddagen har jag varit och julhandlat i Barkarby, Rikard är i Knivsta och tränar agility så jag åkte själv. Riktigt skönt att strosa runt i affärerna ensam i lugn och ro, musik i öronen och en påse brända mandlar som enda sällskap. Det är så fint med alla ljus som lyser upp mörkret, imorgon ska jag se till att december månads elräkning blir något alldelles extra här hemma ;) Hittade två julklappar till Rikard, de kan jag ju inte handla när han är med så det var bra att få det gjort idag. På vägen hem handlade jag mat och hyrde en film. Just nu kan jag dock inte ens tänka på mat, mår sååå illa av alla mandlar jag ätit...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0