Hemma igen

Imorse, alldelles för tidigt, kom båten in till Stockholm igen, städerskan hade varit och ryckt upp våran dörr två gånger och sagt något på finska innan vi tog oss upp ur sängarna och packade ihop, de är så himla stressade, antagligen pressat schema för att hinna städa innan nya resenärer kliver på. Vi tog en macka medan vi väntade på att få kliva av, Celine somnade i vagnen. Det hade varit så skönt att kunna göra samma sak, alltså klädd i en varm overall bli körd hem i en vagn istället för att åka kommunalt med buss och tåg.
Redan åtta var vi iallafall hemma igen och packade lite snabbt upp, kröp sedan ner i sängen och snabbspolade igenom all viktig tv som vi missat, typ mammas pojkar ;) Vid tio åkte vi till klubben och tränade hundarna, gick sisådär, därefter storhandling. Celine hade somnat igen (jobbigt med kryssning...) och låg i botten på kundvagnen medan vi fyllde på med varor både på och runt henne. När vi återigen var hemma skulle jag vara ambitiös och baka kärleksmums, kolakakor och kokostoppar. Allt gick enligt plan till att börja med och Celine hjälpte snällt till att slicka av visparna. När jag skulle ta ut formen med chokladkakan var den varm och gled ur min hand precis när jag skulle vända upp den och landade rakt på kanten till vår spishäll i glas. Som sprack i kanten. S k i t. I ett halvår har vi haft vårt fina kök, vi är inte ens helt klara med det utan har lite småsaker kvar och jag har redan lyckats förstöra det. Hoppas nu bara att det finns likadana kvar, annars kanske det blir svårt att hitta en modell som passar i det utsågade hålet i bänkskivan. Nu ska jag gå och duscha och byta lite kläder, sedan börja fixa med middagen, hela släkten på besök ikväll typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0