Julklappar eller inte?

Så var denna veckas arbete klart, imorgon är jag ledig sånär som på ett två timmar långt möte på eftermiddagen och på lördagen ska jag visserligen "jobba" genom att äta julmat på Skansen, men det räknas väl knappast? Jag och Celine tänkte åka in till stan runt lunchtid imorgon så hinner jag kanske fixa några julklappar också. I år har det varit ganska veligt om hur vi ska göra med julklappar i vår familj. Tidigare år har vi alltid köpt många julklappar och då menar jag många. Jag skojar inte om jag säger att det låg minst 100, kanske till och med 150 paket under granen förra året och då var vi runt 10 personer som de fördelades på. I år kände jag mig trött på hysterin som råder i december och föreslog att vi skulle hoppa julklappar helt, bara köpa till barn, vilket i vår familj bara är ett, alltså Celine. Vi ska hela gänget åka till Thailand i mars och det kändes som att det kunde bli vår "gemensamma" julklapp. Med tiden har jag dock känt att det är lite tråkigt att inte kunna strosa i affärer och kika på presenter, planera, köpa inslagspapper och allt det där. Senaste budet är nu att vi köper ett fåtal julklappar, alltså typ en till varje person eller par, det skulle innebära att Rikard och jag tillsammans ska köpa sex paket. Utöver det köper vi förstås till varanda och till Celine. Men där känner jag mig rätt säker på vad det blir, så det blir lätt :) Hur gör ni andra i era familjer? Köper alla vuxna julklappar till varandra?
Appropå julen så verkar den redan ha börjat på vår gata, i vart och vartannat fönster står det adventsljusstakar eller hänger stjärnor. Här tjuvstartar vi inte, på söndag åker grejerna fram.


Kommentarer
Postat av: Åsa & Lovis

På min sida i familjen köper vi fortfarande julklappar fast minsta syrran är 18 år nu. På Daniels sida köps det inte julklappar. Inte ens till barnen, egentligen... Eller, Daniel får hemskt gärna köpa nåt till sina brorsbarn om han vill men jag tänker inte curla honom och fixa det bara för att jag är tjej!



Daniel o jag köper åt varandra. Fast i år vet jag inte :) Han köpte en kamera innan vi åkte till Egypten som han hävdar är min julklapp och jag köpte nyss ett Wii fit som jag hävdar är hans. Så vi får se om vi köper mer saker. Jag har funderat på en massage till honom, han avslöjade att spat i Egypten var första gången han fått proffessionell massage!

2009-11-26 @ 22:09:55
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0