Torsdag är ledig dag

På torsdagar är jag nästan alltid ledig. Jag gillar det, gillar känslan av att de flesta faktiskt jobbar då och jag inte gör det. Då har jag har tid att göra saker jag annars inte hinner, vilket oftast innebär även mindre roliga saker som att tvätta undan det växande berget av kläder och göra golvet fritt från hundhår. Imorgon är en sådan dag och min to-do-lista gör att tidsplanen är knapp, elva ska jag vara på KS med Celine, jag hoppas att besöket går fort, max en halvtimme för att sedan ska jag till IKEA. Kom på att jag behövde någon upphängningsförvaring för smycken och mer doftljus. Jag missbrukar ljus den här årstiden, utan överdrift. Resan från KS till IKEA innebär ett gäng byten, först buss, sedan tåg och sedan buss igen. Det är då,  jag funderar på om körkort inte vore en rätt bra idé iallafall. Klockan två har jag en tid i Jakobsberg för att fixa naglarna, bussen igen alltså. Där ska jag möta upp Katta som lovat att passa Celine under besöket. Någonstans däremellan ska jag till Stadium också, fryser om öronen och behöver något som värmer dem. När naglarna är fixade är det hem och packa som gäller, vi ska åka med Viking Line till Åbo och sova över en natt på Caribia och sedan kryssa hem lördagkväll. Roligt :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill också vara ledig en vardag.... :)

2009-11-19 @ 08:10:34
URL: http://pudelbus.com/
Postat av: Eva

Va? har du inte körkort! ... :o

2009-11-19 @ 09:15:43
URL: http://www.seglinge.se
Postat av: Annika

MYS på hög nivå! Trevlig resa!

2009-11-19 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0