Sviterna av sömnbrist.

Det märks att sömnbristen på grund av sjukt barn och valp som ska rastas på natten sätter sina spår. Idag på apoteket när jag skulle hämta ut medicinen till Celine inträffade följande.

Apotekaren gav instruktioner om hur medicinen skulle ges och hur flaskan skulle förvaras, jag lyssnade med ett halvt öra. Innan hon plockade ner flaskan i påsen tog hon fram ytterligaren en påse och förklarade:
"-Det kommer att bli lite medicin kvar i flaskan när hon ätit de dagarna hon ska, jag vill att du lägger flaskan i den här påsen och kommer tillbaka med resterna hit"
Jag frågar: "-Jaha, jag kan inte bara hälla ut det och sedan slänga flaskan bland glas?"
Apotekaren: "-Nej, inte om vi vill kunna använda antibiotika även i framtiden"
Jag, lite förvånad och förvirrad: "-Va? Återanvänder ni resterna eller?!"
Den tålmodiga apotekaren: "-Nej, men allt som vi häller ut hamnar i naturen och på sikt kommer det att leda till resistens och det faktum att antibiotikan inte kommer att fungera"
Celine hade börjat gråta i vagnen vid det här laget och lite skamset skyndade jag iväg med påsen, glömde fråga vad apoteket gör med resterna, någon som vet kanske?

Kommentarer
Postat av: Gun

Heja Sandra! Här får man sig nästan alltid ett gott skratt. Hoppas lillan kryar på sig snart.

Kram

2010-04-07 @ 22:26:27
Postat av: Carina

Jag tor man eldar upp det. Vi sorterar läkemedelsrester i backar, sen kommer vaktmästarn och tar dem och var det tar vägen vet jag inte riktigt! Du ser vad man bryr sig, borta från oss men tar vägen vart!?!?

Ha en bra dag

2010-04-08 @ 11:10:31
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0