Nu är den borta...

När jag kom hem från jobbet idag var det till ett tomt hus. Celine åkte med sin farmor och farfar till fjällen imorse och blir borta över helgen. Rikard hade tagit alla hundarna med sig och åkt till Patrik för att träna.

Jag satte igång med att slänga alla sommarblommor som dött eller blivit förvuxna, det blev en hel sopsäck. Nu är nästan alla krukorna tomma, vad sätter man i dem den här årstiden? Känns ju lite trist att inte ha något. Ljung kanske?

När jag ändå var i farten gick jag på poolen. Årets sämsta köp som Celine inte har badat i en enda gång. Vid ett tillfälle doppade sig Rikard i den, men det var nog inte för att han egentligen ville bada, utan mer för att vi skulle kunna säga att någon iallafall varit i den. Jag har retat mig på den ett tag nu och just ikväll kändes det som att det var dags att avveckla den. I den vanligtvis torra svackan utanför vår tomt rinner nu en liten bäck av poolvatten och tomten pryder en brun rund ring som påminner om vad som en gång stått där. Gräsfrö någon?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0