En bruten tradition

I helgen går Stora Stockholm på Älsvsjömässan av stapeln. Eller Hund 2010, som numera heter Stockholms hundmässa. Vi ska inte dit, för första gången på tio år i obruten följd. Det känns lite tråkigt, men samtidigt vet jag med mig att jag tycker det har blivit sämre för varje år, eller så är det bara jag som inte uppskattar att vända och vrida på hundsaker, kolla showerna och shoppa loss lika mycket längre. Då kunde jag gå från tidig morgon till sen kväll båda dagarna och ändå känna viss sorg när helgen var över. Då kunde jag sitta timmar på de hårda träbänkarna för att inte missa något. Då kunde jag spara pengar flera veckor innan för att riktigt kunna handla allt jag antecknat på mina långa listor. I år kommer det inte att vara några agilitytävlingar på mässan och det är också därför vi avstår att åka. Det känns inte värt det. Vi åker till My Dog i Göteborg i början av januari istället.

Ingen agility på Stockholms hundmässa, det känns som en stor förlust, både för oss, men säkert också för hela arrangemanget. Kanske blir det att vi återkommer nästa år, men bara om agilityn också gör det.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Håller helt med. Vi skippar också mässan i år då de har valt att skippa agilityn.

2010-12-18 @ 15:50:54
URL: http://twincy.se
Postat av: Åsa o Lovis

Jag åkte dit ändå faktiskt, var där ett par timmar. Jag frågade om agilityn och tydligen var det så att mässan förra året gick med miljonförlust, och då hade de inte råd att ha C-hallen öppen i år. Vilket gjorde att det faktiskt inte fanns plats för agilityn som de trots allt inte drar in så himla mycket pengar på (när man jämför med vad det kostar att anmäla till utställningen lixom...)



Däremot tycker jag åxå att det var väldigt tråkigt ur ett informativt perspektiv, att det inte var nån agility i år.



Shoppingen är verkligen rätt dåligt numera. Massa små outfits till små hundar, alla andra har samma samma saker för samma samma priser. Jag kom hem med två bollar, ett koppel och en tröja till mig själv :) Ja, och 10 par strumpor åxå.

2010-12-19 @ 10:03:41
URL: http://www.toktassarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0