Färdigrenoverade trappan med tavlorna

Äntligen är renoveringen av trappan ner till källaren helt klar. Vi började redan i oktober, sedan har projektet pågått lite i omgångar, mest för att det är så tråkigt att spackla, måla hundra lager färg och slipa lackad furu. In i november hade vi kommit så långt att vi grundmålat väggen och börjat måla på trappan. Häromdagen gjorde jag det sista genom att sätta dit trappskydd på stegen, för att det inte ska bli så halt. På väggen satte jag upp tavlorna som Celine har målat, tyckte det passade bra med lite färg på våra grå väggar.

   
Uppifrån och ner och nerifrån och upp.


Kommentarer
Postat av: Helene

Snyggt!

2010-12-19 @ 00:57:26
URL: http://Helene.pudelbus.com
Postat av: Annika Mojanis

var det någon skillnad denna gång för visst satsade ni på en dyrare färg? Fick ni måla färre gånger? Blir det bra? Vi har furu på många ställen i huset, bla en trapp i vårt lilla vardagsrum. "problemet" är att den används dagligen då barnen har sov och lekrum uppe...

2010-12-21 @ 23:35:14
Postat av: Annika Mojanis

var det någon skillnad denna gång för visst satsade ni på en dyrare färg? Fick ni måla färre gånger? Blir det bra? Vi har furu på många ställen i huset, bla en trapp i vårt lilla vardagsrum. "problemet" är att den används dagligen då barnen har sov och lekrum uppe...

2010-12-21 @ 23:35:25
Postat av: Sandra

Annika- ja, det stämmer, jag gick in på Bauhaus och bad om den mest täckande och tåliga vitfärg de hade. Visst täckte deg bättre, men jag fick ändå måla tre lager för att bli nöjd. Ska ni måla trappan så slipa ner lacken först, tvätta med med målartvätt och satsa på bra färg, då lär det hålla.



Jag gillar inte furu, enda stället jag tycker det funkar på är i fjällstugor.

2010-12-22 @ 13:02:51
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0