Mitt (blogg)år 2010

Det allra första som hände på det nya året var att vår efterlängtade valp Kim flyttade in. Hon fann sig snabbt till rätta och Celine blev störtförtjust i henne, något som även verkade vara besvarat. Efter en kort tid började Kim att halta och vi åkte till veterinären. Det blev slutet på en dröm och värsta tänkbara mardröm tog vid. 



I slutet av januari åkte vi traditionsenligt till fjällen. Vi och ett gäng datorer. Celine åkte skidor och vi åkte snowboard.



Det var hysteriskt mycket snö och på varenda tak skottat folk som galningar. Vi passade på att åka skridskor och pulka.

Första februari blev ett datum att minnas, det var dagen då Mika föddes. En dag kunde jag hålla mig, sedan var det offentligt, ytterligare ett par dagar senare fick hon sitt namn. Valparna växte på sig och ganska snart fick jag en favorit. Senare visade det sig att just hon var min.



Vi åkte till Junibacken och var i stallet och red. I slutet av februari åkte Rikard och jag snowboard i Åre. Vi hade ett bra och roligt veckoslut, bastade och åt mycket choklad.



Trots att mycket snö låg kvar hade jag lessnat för länge sedan och välkomnade våren, att julgranen fortfarande stod kvar hade väl mindre betydelse?

Tävlingssäsongen smygstartade och det med besked.

I mitten av mars packade vi väskorna och stack till Thailand. Vi hade härliga dagar och kvällar i paradiset. Vi åt gott och njöt på stranden.



Väl hemma var det dags att hämta Mika. Lyckan visste inga gränser och vi började nästan direkt att träna lite.

9 april fyllde Celine 3 år och strax därefter kändes det att våren kommit på riktigt. Kalas blev det också.



Mika växte och lärde sig några trix.

Vi köpte husbil och fixade lite med den, premiärturen gick till Avesta.



I maj packade jag återigen väskan och åkte iväg en vecka och jobbade i Tunisien. Hotellet var fin, stranden likaså, men maten var ingen höjdare, det tyckte iallafall inte jag som är väldigt kräsen.



Det började bli riktigt varmt, vi påtade i trädgården och Celine tog årets första dopp innan maj månad var slut.

Sommaren kom, Mika blev fyra månader och träffade får för första gången på riktigt.



Med ljuset och värmen kom också massor av energi över mig och jag satte igång både det ena och det andra projektet. Och visst rodde jag dem i hamn.

SM gick av stapeln i Karlstad, vi bodde i en stuga precis vid tävlingsplatsen. Redan första dagen tog Lova ledningen individuellt och höll ställningarna till dagen efter, vilket gav SM Guld!



Vi firade midsommar på landet och gjorde årets sämsta köp.



I juli var  det dags för landslagsuttagningar på Bosön, vi var såklart där och hejade, det gick vägen och Lova fick en plats till VM.

Det var en varm månad, även på nätterna och hundarna fick bada nästan varje dag och hittade på små utflykter, en dag åkte vi till Kolmården.



Även om vi hade semester gjorde vi lite nytta hemma också. I slutet av månaden åkte vi till Gotland och bodde på Kneippbyn.

Mika blev 6 månader och träffade alla sina syskon.



Lova gjorde sitt bästa tävlingsår någonsin och vi hade roliga tävlingshelger. Eftersom de flesta helgen spenderades på just tävlingsplatser runt om i landet hann vi knappt göra annat, men några gånger var vi på landet.



September började med en resa till Italien, men det var nära att vi aldrig kom iväg. Vi började i Rom och avslutade i Terracina.



Framåt hösten gick Mika och jag några kurser här och där och Celine började på dans.

Första helgen i oktober tog vi husbilen till Tyskland för att titta på VM i agility, Svenska largelaget tog guld!



Innan jag hunnit förstå att hösten var här kom snön. Vi gick en vallningskurs och åkte på kryssning till Åbo.



Inomhus satte vi igång lite renoveringsprojekt och blev klara med dem.

Redan i november kom vintern på riktigt och jag började planera för julen. Vi bakade och pyntade.



Lova tävlade NM i Danmark och var snubblande nära en medalj.

Första helgen i december tävlade Mika och jag lydnad för första gången precis som vi planerat och visst gick det bra.



Julstämningen började infinna sig och vi klädde granen. Förberedelserna var många och långa innan det var julafton.



På annandagen gjorde vi vår tredje lydnadsstart och fick även vårt tredje förstapris och därmed LP1.



Vad bjuder 2011 på?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vilken härlig sammanfattning av året!



Angående pudel-planerna så har jag varit och tittat på en kull, men kommer att avstå valpköp nu. Vill satsa fullt ut på de två hundar jag har, då främst på Ella. Har även en intressant sheltiekombination som jag är lite sugen på att ha en valp efter. Den tiken planeras paras runt midsommar. Tror det passar bättre tidsmässigt vad det känns just nu.



Det är inte helt lätt att köpa hund! :)



God nytt år på er!

2010-12-28 @ 15:08:35
URL: http://www.elegantdogs.wordpress.com
Postat av: Malin

Vilket underbart år!! Hoppas att nästa år blir lika bra, om inte bättre!!

2010-12-28 @ 19:10:07
Postat av: Eva Marie

Visst är det kul att se tillbaka, och trots årets tunga början har ni haft ett underbart år :o)



Krama om hela familjen

2010-12-28 @ 21:55:53
URL: http://propiraya.se
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Låter som ett riktigt bra år bortsett från att Kim inte längre är med oss. Undrar just vad nästa år bjuder på för roligheter :)

2010-12-28 @ 22:03:05
Postat av: Helene

2010-12-29 @ 01:07:15
URL: http://Helene.pudelbus.com
Postat av: Britt

Herregud vad mycket saker ni hunnit med. Hoppas 2011 blir ett superbra år! Kram

2010-12-29 @ 09:31:34
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0