Våra mål 2011

Eftersom jag bara har en aktiv hund här hemma så väljer jag att skriva om mina och Mikas mål för nästa år. Målsättningen med Joker är att han ska fortsätta att få vara pigg och glad och lägga på sig lite mer i vikt, nu är han väldigt smal trots att han äter mycket och bra.

Lydnad - Just nu tränar vi på momenten i klass 2 och jag hoppas på en start i mars, lite beroende på hur träningen går. Ett LP i tvåan har jag tänkt mig och ett förstapris i lydnadsklass 3 borde vi hinna få till tycker jag. Det långsiktiga målet är att Mika ska bli lydnadschampion, när vi är där beror till stor del på hur mycket tid vi lägger på de nedanstående målen.

Bruks - Ett område jag är helt ny på. Jag har anmält oss till en apellkurs i spår under våren och planerar en debut i maj-juni. Det är svårt att hitta tävlingar som inte krockar med andra aktiviteter, men har får jag helt enkelt prioritera för att få till det. Målet här är en uppflyttning till lägre klass i år, åtminstone.

Vallning - Får! Jag måste få tillgång till får att träna på regelbundet inom rimligt avstånd. Till hösten räknar jag kallt med att kunna gå ett VP och innan året är slut ska jag ha en godkänd vallhund. Punkt.

Agility - Mika blir 18 månader den första augusti, målen här är lite oklara. Jag säger såhär, vi siktar på att starta och komma ut på tävlingsbanorna under 2011. Resultatmål saknas just nu.

Övrigt - Mika ska HD-röntgas, mentalbeskrivas och vi ska ha ett fantastiskt roligt år ihop!


Några julklappar jag fick som förhoppingsvis ska hjälpa oss att nå målen.

Rikards mål med Lova är att återigen göra en bra säsong och kvala in till landslaget, en medalj på SM finns också på önskelistan.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Gillar målen. Jag håller på er, och som alla vet lite mer på Lova.

2010-12-30 @ 22:24:28
Postat av: Matilda

Låter spännande! Du bor väl i närheten i mina trakter som är i Bålsta? Vi får försöka ragga får tillsammans för vi ska oxå fixa VP nästa höst!

2010-12-30 @ 23:19:29
URL: http://www.agilityeboni.wordpress.com
Postat av: Åsa o Lovis

Glöm inte MH under övrigt då! Det är ju inte alltid alldeles lätt att komma med på såna...

2010-12-31 @ 10:20:50
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Yessica

Låter som härliga mål! :)



Måste bara säga GRATTIS till årets lydnadshund på Bro-Håbo! :D Grymt bra jobbat hörnii!

2010-12-31 @ 14:36:36
URL: http://www.freewebs.com/sting-pippi
Postat av: Britt

Åh, blev ni årets lydnadshund, stort GRATTIS!! Ni är ju bara bäst!

2010-12-31 @ 23:26:45
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol
Postat av: Sandra

Åsa - Just det, lägger till MH :)

2011-01-02 @ 18:06:44
URL: http://www.villemo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0