Chokladfabriken och Upplevelsebadet

Idag har det varit ganska hård vind, hela högzon har varit stängt, dels för att liftarna antagligen inte klarar för hård vind, men också för att köldfaktorn beräknades till -49 grader på toppen. Vi åkte hela dagen i Tegefjäll, helt perfekt åkning, vi märkte knappt vinden och backarna var jättebra. Det enda problemet var att det var i kallaste laget, jag får snabbt problem med iskalla och värkande fingrar trots att jag testat massor av olika vantar. Nu ikväll köpte jag tunna ullvantar som jag tänka prova att ha i mina vanliga vantar, det kanske hjälper. Vi stannade flera gånger och värmde oss och ganska många koppar varm choklad gick ner. Vi slutade åka runt tre, men då hade vi inte ens käkat lunch ännu. Vi åkte till Åre chokladfabrik, de har galet gott godis och dessutom generös provsmakning, jag åt tills jag mådde illa och handlade inte ens något till mig själv, kände mig rätt nöjd ändå.


Gott!


Presenter till hund- och barnvakter.


Ullvantar, nu ska jag väl klara kylan?

Nu ikväll har vi varit på Holiday Club och besökt deras upplevelsebad och saunaworld. Kort kan jag väl säga att största upplevelsen var nog omklädningsrummet som var mixat damer och herrar. Vi provad alla bastun (sex stycken) utom isbastun, den lockade inte så mycket efter en kall dag. Skönast var bubbelpoolen. Efteråt kände jag mig så slut i kroppen att jag aldrig trodde att jag skulle ta mig upp till hotellet igen. Men det gjorde jag och ikväll lär jag inte rör mig många meter...


Kommentarer
Postat av: Theresé

Guud, låter som om ni verklgien har det jätte dåligt ;) Skämt åtsido.. Det finns en enormt avis Theresé här nere :P Låter helt underbart!

2010-02-19 @ 21:02:40
URL: http://www.stis.se
Postat av: Jenny

Om du blir sugen på choklad från Åre chokladfabrik men inte har vägarna förbi Åre så har Nynäshamns Rökeri massa olika sorter! Lite närmare iaf;-)

Kramar Jenny och tjejerna.

2010-02-20 @ 09:43:31
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Jenka1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0