Det finaste.

Jag såg precis sista avsnittet av Himlen kan vänta på SVT Play. Så otroligt gripande och sorgligt, men samtidigt tänkvärt. Vår tid är begränsad, vi vet aldrig vad som händer i morgondagen, inte ens vad som kan ske nästa minut. Ibland glömmer jag verkligen bort att leva i nuet, jag tycker att jag är rätt bra på att ta tillvara och njuta av tiden, men samtidigt längtar jag ofta efter någonting annat. Det kan vara en resa, en speciell händelse eller bara att det ska bli helg. Att längta kan ju vara en skön känsla och jag skulle absolut inte vilja vara utan det, men jag måste komma ihåg att uppskatta det jag har varje dag. En fin familj med en underbar man, världens bästa dotter, härliga hundar, ett jätteroligt jobb och att jag bor i ett hus jag trivs i. Vi är friska, kan resa, har mat på bordet varje dag och en meter snö utanför fönsterrutan. Jag ska försöka att inte klaga över småsaker, vad spelar ett inställt tåg eller några extrakilon för roll egentligen?


Älskade, älskade barn.


Kommentarer
Postat av: Katrin

Bra tanke! Det är så lätt att glömma att leva i nuet och uppskatta det man har.

2010-02-26 @ 05:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0