Klubbmöte

Vi kom alldelles nyss hem, har varit på agilitymöte på klubben. Vi har varit medlemmar i Bro-Håbo BK i tio år, det har varit ganska varierande aktivitet och engagemang på agilitygänget under åren, men en liten skara har hela tiden kämpat vidare för att hålla liv i och försöka driva verksamheten framåt. Nu har vi haft en svacka, men efter dagens möte känns det som att vi är på gång igen, en grupp bildades som ska försöka styra upp aktiviteter, tävlingar och hålla hindren i bra skick. Jag tror på en bra framtid för agilityn på BHBK. Problemet jag (och Rikard) har är att det är svårt att binda upp sig på för mycket aktiviteter, för det betyder oftast att vi även måste binda upp barnvakter. Infaller dessutom dessa aktiviterna på vardagkvällar blir det ofta för sent för att en treåring som ska upp tidigt nästa morgon ska kunna hålla sig vaken och på gott humör. Nu kommer vi båda två att hålla kurser under våren. Jag en nybörjarkurs som är förlagd åtta onsdagskvällar och Rikard en tävlingskurs som kommer att vara fem gånger på tisdagar. Det känns som ett ganska jobbigt pussel att lösa, särskilt med tanke på att jag inte har körkort utan behöver skjuts alla mina kurstillfällen, men det ska nog gå bra. Det härliga med att hålla vårkurserna är att det blir ljusare och varmare för varje vecka. Nu längtar jag verkligen efter våren!

Kommentarer
Postat av: Åsa o Lovis

Försök hitta en kursdeltagare som bor åt ert håll så löser du skjutsen :)

2010-02-26 @ 08:40:21
URL: http://www.toktassarna.com
Postat av: Eva

Ta körkort!!!

2010-02-26 @ 09:30:40
URL: http://seglinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0