Smoothie och Solsidan

Jag försöker att äta lite nyttigare (läs inte vräka i mig godis fem dagar i veckan) men vill ändå inte avra helt utan allt som är gott, särskilt inte till helgen. Förut gjorde vi smoothies ganska ofta, enket och galet gott. Dessutom blir det ju så nyttigt/onyttigt som man gör det. Ikväll blev det en Banan-blåbärs smoothie.


Jag har till och med plockat blåbären själv, i somras på landet.

    

Mixa 2 dl vaniljyoghurt, 1 dl mjölk, 2 dl frusna blåbär (eller vilka bär man nu vill ha) och 1 banan. Om man vill kan man ha i lite vaniljsocker, nyttiga jag körde utan. Det räcker till två glas. Nu ska vi se Solsidan, vinterns roligaste TV.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0