Busstur nr. 1

Nu har Kim åkt buss för första gången. Även om vi mestadels tar bilen när vi ska någonstans så känns det viktigt att hon är lugn och tycker det är okej att åka kommunalt. Jag har inget körkort, så ska jag iväg någonstans om Rikard inte är hemma så blir det med buss och tåg. Vi har en promenadsträcka som tar ungefär 20 minuter att gå upp till centrum, det är fem busshållplatser, för bussen tar en liten omväg. Jag tyckte det kunde vara en bra start och packade ner Celine i vagnen, lämnade de andra hundarna hemma och så gick vi till bussen. Jag körde på Annas metod och lät kopplet hänga efter henne så hon kunde gå "lös" till bussen och jag tycker det gick bättre, annars känns det hela tiden som att hon vill gå till något annat håll än jag. Vi träffade grannen och deras Golden retriver på vägen och Kim gjorde några försök att hugga i barnvagnshjulen. På bussen satt hon i mitt knä och var hur lugn som helst. Uppe i centrum gick vi en liten sväng, sedan gick vi in i stationshuset (heter det så, där man visar kortet om man ska åka tåg?) och väntade på bussen tillbaka. Jag hade med mig en leksak och passade på att busa lite med Kim medan vi väntade. På vägen tillbaka fick hon sitta på golvet i bussen och nosade lugnt runt lite. Den lilla sträckan vi har från bussen till huset tog rätt lång tid att gå för hon ville hälsa på allt och alla och vägrade nästan att lämna tre småkillar med snowracer. Nu tror jag att lugnet kommer att lägga sig en stund här hemma.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt!! :)

2010-01-04 @ 16:27:42
URL: http://www.pudelbus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0