Fjällen imorgon

Vi har haft en lugn dag. På förmiddagen var vi iväg en sväng och handlade, jag fryser nästan jämt och behövde lite nya saker inför fjällresan. Det blev två lager underställ och ullstrumpor, Rikard köpte likadant och Celine fick också nya strumpor. Nu ska vi nog vara rustade för kylan. Köpte lite mat som vi ska ha med oss också.
Imorgon åker vi till Idre fjäll, en resa som vi gör varje vinter. Jag brukar alltid se fram emot det, men nu känns det lite mer... avslaget. Jag har svårt att riktigt glädja mig åt saker, hela tiden är det som en tyngd över mig.

Jag vet att en del som aldrig förstått och heller aldrig kommer att kunna förstå mitt hundintresse läser här. Det är människor som aldrig heller kommer att kunna förstå hur man kan sakna en hund så mycket. Jag vet också att merparten som läser är sådana som jag. Sådana som värderar sina fyrfotade vänner jämställda med familjemedlemmar. Viktiga och värdefulla. Unika. Att det inte bara är att köpa en ny. Jag är glad att ha er och er förståelse.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Sandra! Jag är ju en av dom som inte lever i hundvärlden, och jag förstår att jag inte kan förstå precis hur du känner, eftersom jag inte varit där du är. Dock förstår jag absolut att man kan älska en hund som en familjemedlem och jag vet att saknad gör fruktansvärt ont. Du har ju verkligen gått in med själ och hjärta i Kim och jag lider med dig när jag läser om din sorg. Kram!

2010-01-23 @ 18:55:43
Postat av: Annika

Trevlig resa passar jag på att önska er! Vet inte om du redan söker en ny fyrfota vän, om det redan är på gång eller väldigt avlägset. Men Britt ska ju ha valpar med Sol och en trf hane. Som det lät på henne i Kista hade hon "bara" spekulanter på hanar. Kanske kan vara något?! Ha de!

2010-01-23 @ 19:24:27
URL: http://www.kennelnyans.se
Postat av: Eva

Idre är underbart! Titta in på stompbua och hälsa från mig! Kram Eva

2010-01-23 @ 20:59:17
Postat av: Anna

Stora kramen! Jag hoppas miljöbytet gör er gott! Så hörs vi när du är hemma igen.

2010-01-23 @ 22:20:15
URL: http://pudelbus.com/
Postat av: Petra

Jag hoppas att resan blir så fylld av aktiviteter så att du inte hinner tänka alltför mycket utan samla energi och kanske kanske kan du hitta saker att glädjas åt under resan!

2010-01-24 @ 00:14:36
URL: http://petrasbc.inc.se/
Postat av: Annso

Massor av kramar! Jag hoppas miljöbytet gör er gott!Och att resan blir så fylld av aktiviteter så att du inte hinner tänka alltför mycket utan samla energi. Ta hand om er.



2010-01-24 @ 16:21:49
URL: http://hem.bredband.net/annso1/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0