Julgransplundring

Jag hade nog tänkt att låta granen stå uppställd ett par dagar till, men Kim hade tydligen andra planer och satte igång med julgransplundring redan idag. Två grenar och ett par kulor åkte ner innan jag gav upp och plockade bort hela julgranen.


Hon kan se oskyldigt ut, sanningen är dock en helt annan...

Idag har vi haft besök av både mina och Rikards föräldrar, Kim tar allt med ro och på "upplevelselistan" kan vi även pricka av tant med gåstavar, slagborrmaskin och pulkaåkande barn. Jag har vägt Kim idag, 4.6 kilo, funderar på om det är mycket eller lite för en BC i den här åldern? På sheltie förs nästan alltid noggrann statistik på höjd och vikt från de är bara ett par veckor galmla just för att de kan skifta så mycket i storlek och man vill ha ett hum om hur stor valpen kan tänkas bli som vuxen.




Kommentarer
Postat av: Petra

När Mick var 11 veckor vägde han 4,7 kg. Jag har antecknat hans vikt typ varje vecka i början. Han var väldigt liten när jag fick hem honom även om han är normalstor nu. Vid 12 vcekor vägde han 5,5 kg.

2010-01-03 @ 01:48:28
URL: http://petrasbc.inc.se/
Postat av: Pernilla

Jag försökte söka på storlek på BC för jag var också intresserad av att se utvecklingen men hittade inget. Juno vägde ca 7 kg när jag hämtade henne vid 3 månaders ålder och vid fem månader vägde hon 11,7 så de växer fort!

2010-01-03 @ 23:06:11
URL: http://www.pinneliv.se
Postat av: Matilda

Såå söööt lilla Kim=)

Jag har oxå alltid undrat vad som är normalt för en Bc valp, när min var 8 v vägde hon ca 4 kg, vid 9 v vägde hon 5,4 kg, passa på o njut av valptiden nu, den går på tok för fort;)

2010-01-04 @ 21:53:37
URL: http://www.dreamteams.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0