Lek, burträning och svartsjuka

Samma procedur som de tidigare nätterna, jag släpper ut Kim en gång på natten, sedan klarar hon sig till morgonmaten, ut och kissa, äta och sedan bajsa. Det är ju precis som att ha spädbarn igen med dessa fasta rutiner.

Efter att ha läst Evas blogg bestämde jag mig för att ta tag i det här med burträningen. Kim sover ju i kompostgallerhage på nätterna, så buren har bara stått uppställd här hemma och den enda som har suttit i den är Celine. Måste bara vänta ut henne till hon blir lite trött, just nu pågår morgonruschen ;)

Hittills har varken Lova eller Joker velat leka med Kim trots att hon hela tiden försöker bjuda upp till bus. De går istället och spänner sig lite, men gör ingenting. Kim cirkulerar frustrerat runt dem och skäller till ibland (eller biter mot väggar och golv!!) men jag tror inte det tar många dagar innan de kommer igång.

Celine har visat sig bli otroligt svartsjuk och sur om andra barn visar Kim uppmärksamhet. Häromdagen började hon till och med gråta när en jämngammal tjej på gården klappade Kim och tjöt rakt ut att Kim var hennes hund. Likadant igår, hont tittade trumpet på när småkillarna hälsade på Kim och deklarerade tydligt för mig att valpen var hennes när vi gick därifrån. Inte lätt att behöva dela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0