Mer odlingar och balkongrenovering?



Ledig idag. Vädret är ganska trist, men det regnar iallafall inte så jag passade på att plantera om på tomten, båda buskarna med blåbär flyttades och en ny pallkrage fylldes med jord. Tanken är att Celine ska få odla lite lätta grönsaker där, typ morötter. Att odla i pallkragar är verkligen så smidigt, minimalt med ogräsrensning och inga hundar i trädgårdslandet, dessutom tycker jag att det ser snyggt och prydligt ut. I gropen brevid blåbären tänkte jag sätta en liten buske röda vinbär, ska bara köpa det först. Vår gräsmatta är fortfarande fläckvis helt död efter att jag gödslat den :(



När jag stog på balkongen och tog fotot över tomten insåg jag att vår balkong verkligen ser bedrövlig ut och är lite av en bortglömd del av vårt hus. Det blir ju aldrig att man är där, sitter vi ute gör vi ju det nere på altanen. Funderar på om man skulle använda den mer om man gjorde det lite mysigt med möbler, växter och lampor? Den är lång och smal, inte helt lätt, förslag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0