Spår och saker man vet men behöver påminnas om.

Inspirerad av Ullis gav jag mig ut i skogen och gick ett spår till Mika nu ikväll. Cirka 50 meter långt som låg runt en kvart innan hon fick gå på. Hon tog upp det nästan direkt och spårade fint. Mika fick låna Jokers sele och tre ihopsatta koppel fick fungera som lina, behöver nog inhandla lite utrustning på SM nästa helg. Kul att variera sig, det var nog åtta år sedan jag gick ett spår senast. Vi lär nog aldrig tävla bruks (?) men absolut spåra mer och säkert även testa sök.

     
Tog några bilder med telefonen, inte lätt med skakig hand och kuperad terräng...

Jag har funderat mycket på det här runt Mikas beteende och fått flera bra idéer och tankar. Anna påminde mig om det som egentligen är självklart "Säg inte vad jag inte ska göra utan säg vad jag ska göra". De orden ska verkligen försöka genomsyra min träning med det här. Jag har aldrig förespråkat tuffa metoder och har ingen lust att göra det heller. I lägen där det redan hettat till finns kanske inget val, men nu ska vi jobba på att undvik att hamna i dem överhuvudtaget.


Min finaste lilla Mika <3

Kommentarer
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Vad roligt att det gick så bra! :)

2010-06-14 @ 22:43:48
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0