Blandade barngrupper

Celine går på en avdelning på förskolan med 21 barn i blandade åldrar, hon är en av de tre yngsta. Jag tycker det är bra, de hittar på många aktiviteter, är mycket ute och hon har ett stort utbyte och lär sig massor av de äldre barnen, mycket mer än jag trodde innan hon började där. Celine pratar i långa och ibland ganska avancerade meningar, många gånger använder hon ord jag inte tror att hon har en aning om vad de betydet.

Igår, vid middagen talade hon om att "pappa var dum i huvudet", senare när hon skulle gå och lägga sig fick jag ordern "Ut ur mitt rum".

Många gånger är det som sagt utvecklande och bra med de äldre barnen, men elva uppkäftiga femåringar sätter även mindre positiva spår i treåringar som vid det närmaste skulle kunna liknas vid papegojor när det gäller pratet.

Kommentarer
Postat av: Graviditetsbloggen

Hej. Nu ligger det till så här, efter ultraljudet som vi ska gå på imorgon, så är det dags för våran del att planera vad för slags barnvagn vi ska ha till vårt lilla mirakel som är beräknad den 31 Juli, men vi har lite problem. Du kanske kan lösa det..?

Fin blogg btw

2010-03-02 @ 12:57:53
URL: http://pappatobbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0