Tunisien - Maten

Vi åt ute på restauranger nästan alla kvällar och där gick det att få tag på internationell mat som pizza och pasta, men sista kvällen blev vi hembjudna till en familj på en traditionell tunisisk middag.


Tunisisk sallad med oliver såklart.


Någon typ av paj, jag tyckte mest de smakade torrt.


Couscous och lamm.


Mintte serverades efter maten.

När vi var så mätta att vi hade kunnat rulla hem från dem lassade de upp stora frukttallrikar och precis när jag lyckats sätta i mig tre sorters melon, jordgubbar, persika och bananer bär de in en gigantisk tårta. Klockan var då runt två på natten, tydligen är man uppe och umgås och äter hela nätterna.


Kommentarer
Postat av: jenny

Titta gärna in och var med och tävla om barnkläder värde 1000 kronor på min blogg



http://jennyn.blogg.se/2010/may/tavling-i-samarbete-med-darlingexpress.html



Kram Jenny

2010-05-19 @ 22:58:39
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0