Kurskorkad, finns det?

Ikväll har jag och Mika gått tredje kurstillfället för Malin Elfström. Jag fattar det inte, varför blir jag/känner jag mig så korkad när jag går kurs. Det gäller alltså inte bara den här kursen, utan det var likadant på tex. vallningskursen. Den här kursen behandlar ändå ett område som jag känner att jag behärskar, allså agility, eller förberedande agilityträning. Ändå känner jag mig helt dum, kommer inte på svaret på enkla frågor, säger fel saker, har urusel timing och klickar vid helt fel tillfällen eller kastar bollen åt helvete. Vad händer egentligen? Finns det något begrepp som heter kurskorkad? Stackars Mika som har en så förvirrad matte, hon är en pärla iallafall, kanske ibland lite väl glad men jag lägger inte så stor vikt vid att hon emellanåt framstår som väldigt ouppfostrad. Hon är en valp och jag vet att jag har ordning på henne om/när det krävs. Vad jag älskar den hunden! <3

Vad tränade vi då? Bordet som avställningsyta, kan man kalla det så? Alltså att hunden ska välja att befinna sig och stanna där under t.ex. banbygge eller träning med annan hund. Vi fortsatte med gungträningen och runda tunneln. Avslutningsvis pratade vi om kontaktfältsbeteenden. Jag har varit dålig på att träna det vi gjorde förra gången, egentligen har jag nog inte tränat på det alls när jag tänker efter. Huvudorsaken är nog att jag är ganska osugen på agility just nu. För ett par månader sedan kunde jag knapp vänta på att få sätta igång, men nu har det lagt sig och kommit lite i skymundan. Mer plats har istället lydnaden tagit och vallningen. Det är det jag vill satsa på just nu, den riktiga agilityträningen får nog vänta tills snön smält bort framåt våren. Jag ska iallafall ta mig i kragen och träna det jag fått i läxa till nästa kurstillfälle :)

Kommentarer
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Kurskorkad är ett bra ord! Tror nog att vi alla känner igen oss i din beskrivning titt som tätt. Jag inbillar mig att det beror på att jag tänker så mkt just då att mina ledningar överhettas o tappar viss funktion ;)

2010-10-21 @ 22:24:09
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se
Postat av: Åhza

Du är inget unikum, jag är exakt likadan. din beskrivning är på pricken!

2010-10-22 @ 06:01:51
URL: http://ahzaleoni.wordpress.com
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Jag vill bli kursklok istället!

2010-10-22 @ 07:03:31
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se
Postat av: Eva

Håller med! jag känner mig precis likadan. Kurskorkad I am :D

2010-10-22 @ 12:04:03
URL: http://seglinge.se
Postat av: Britt

Jag tycker inte att du är mer kurskorkad än vi andra, om det nu är någon tröst.



Jag slås varje gång av hur lika systrarna är. Mycket som rör sig i deras huvuden samtidigt som de försöker koncentrera sig. Hur gulliga som helst och jag tror att det kommer att bli superbra när det är färdigt. Ha en härlig helg.



Kram

2010-10-22 @ 21:07:39
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0