Träna i regn

Kom precis in efter ett träningspass och en promenad i regnet. Lerigt och vattenpölar överallt. Usch. Ungefär så verkade även Mika resonera och till min förskräckelse insåg jag att vi nog aldrig tränat ute i regnet, jag har liksom sett till att hålla mig inne då. Det märktes, Mika hoppade över vattenpölarna i fotgåendet och ville knappt sätta sig ner i halterna. De annars glada öronen hängde lite sorgset åt sidorna. Visst har vi varit ute och gått i regn och så, men jag har aldrig tänkt på att hon så ogärna klivit i vattenpölar och lera. Nu ska det bli bot och bättring, oavsett väder, eller kanske till och med helst i dåligt väder ska vi ut. Utevistelsens lyckade bit fick bli att Mika går väldigt bra på vårt nya nära-kommando okopplad nu, vi stötte på två hundmöten och hon skötte sig perfekt.


Kommentarer
Postat av: Ullis, Diesel, Maq o Tim

Härligt med framsteg! Visst blir man lite förvånad när man märker att man missat något så vanligt som regn :) Mina gossar för gärna vara träskpaddor o hoppa i pölar just för att jag inte vill att de ska tveka att jobba i regn o rusk. LillTimpen tycker det är lite skumt att ligga ner på kommando i det blöta men kastar sig gärna i backen när han leker så det blir nog bra med tiden.

2010-10-19 @ 21:43:53
URL: http://www.dengrymmes.cybersite.se
Postat av: Maria m Eros & Dex

Testa Mika i fårhagen vid regn, när hon är ordentligt tänd... gissar damen inte har nått problem med lera eller vatten då ;)

2010-10-20 @ 00:09:06
URL: http://eros-vovven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0