Celine har börjat på dans.

Idag har Celine börjat på något som heter Dans & rörelse för barn som är 3-4 år. Ett gäng småbarn ska tio lördagar framöver försöka få sin kropp att röra sig till musik. Celine gillar att dansa och är duktig fysiskt tycker jag, så jag misstänkte att det skulle passa henne. Omsorgsfullt valde hon "danskläder" innan vi gick iväg för att möta upp Stella och Helena i morse.



Till en början gick det bra även om hon gärna ville ha mig nära. Hon lyssnade på vad dansläraren sa och försökte följa instruktionerna. Efter halva tiden flippade hon ur lite, la sig på golvet och sprang runt (precis som Michaela skrev i en kommentar kan man verkligen dra paralleller mellan barn och valpar när det gäller koncentrationsförmågan). Mot slutet av timmen var barnen rätt trötta, det var en nöjd tjej jag tog med mig därifrån.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0