Dåligt väder ger dålig träningsmotivation.

Så känns det verkligen just nu. Regn, mörker och kyla har sänkt min lust att träna rejält. Människor som säger sig älska hösten måste vara sådana som bara sitter inomhus, uppkrupna med en bok framför brasan.

Igårkväll började nybörjarkursen i agility jag ska hålla, dock en något nerbantad version på bara fyra kurstillfällen, allt för att slippa stå ute och frysa långt in i november. Vi klarade oss från regn, men leriga planer är verkligen ingen höjdare.

Mika verkar dock inte ha drabbats av någon tillfällig svacka, hon är lika pigg och glad som alltid. Nu ikväll hade jag tänkt gå till fotbollsplanen och köra igenom några moment, men jag orkade bara inte. Det fick bli stillsam träning i hallen istället. Jag filmade ett par minuter, bland annat fjärrdirigeringen sitt/ligg. Ganska nyligen har jag börjat backa en bit ifrån henne och det verkar fungera bra. Annars slipar vi mest på fotgående just nu, hon håller bra position och koncentration, men bara korta bitar åt gången.



Igår anmälde jag mig och Mika till en vallkurs hos Eva på lördag. Det ska bli jätteroligt, oavsett väder ;)

Kommentarer
Postat av: Theresé

Vicket jäkla pipande!! =) Ha Ha Ser ju kalas fint ut. Kör du något med Ståskiftet också? Eller väntar du med att lägga in det?

2010-09-14 @ 20:24:52
URL: http://www.stis.se
Postat av: Sandra

Haha, ja, pipbollar is the shit! :p



Jag har testat skifte till stå några gånger, men har valt att vänta med det tills hon är stabil och helt stilla med bakbenen i sitt/ligg, inbillar mig att det blir enklare då(?)

2010-09-14 @ 20:28:07
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Matilda

Duuktig tjej=)

2010-09-16 @ 16:57:58
URL: http://www.dreamteams.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0