En riktig träningssöndag.

Direkt efter loppisen for vi mot Knivsta BK med alla hundarna där vi träffade Lisa och Patrik med barn för lite gemensam träning. Rikard och Patrik körde sista genrepet innan VM. Jag satsade på lydnaden med Mika och fick till två platsliggningar tillsammans med andra hundar. Utöver det körde vi hoppet ett par gånger, för första gången på fullhöjd för henne (50 cm) en gång. Jag gjorde några inkallningar och nötte lite på fotgåendet. Över lag gick det riktigt bra, hon kan bli lite okoncentrerad om flera tränar på samma plan samtidigt, men en liten påminnelse och hon släppte det och jobbade fint. Nu är det tandvisningen vi behöver testa med olika personer, hon fixar inte att sitta stilla om det är med sådana som hon känner och gillar...

Efter träningen åkte vi hem till Patrik och Lisa och åt en sen lunch, Celine lekte lite med deras killar men var hängig och gnällig. Ville helst sitta i knäet, senare visade det sig att hon hade feber, så det var ju inte så konstigt att hon inte var riktigt på humör.

Vi åkte hem och lämnade av Celine hos sin farmor och farfar, Mika fick sedan följa med hem till uppfödare Britt och träffa hennes får. Ullis kom också dit och deras två valpar framstod som stjärnor om man jämförde med min ohängda slyngel. Nu ska man ju inte jämföra så vi låter bli ;) Jag säger det igen och igen, det är så svårt. Mika betedde sig lite underligt först tyckte jag, käkade bajs och var lite undvikande, inte alls så intensiv och på som hon varit tidigare. Mot slutet kändes det lite bättre och jag tror någon pusselbit föll på plats även i mitt huvud. Jag har fortfarande svårt att förekomma henne och se vad som håller på att hända, även att ibland förstå varför man gör vissa saker osv. Jag tror även jag behöver jobba med min attityd, inte vara så glättig och livlig utan mer lugn och koncentrerad. Det är iallafall spännande och kul, en riktig utmaning även om jag mer än en gång känt för att bara strunta i det och lägga ner. Idag vann Mikas pappa Key Fårfor cup, så nog finns det att brås på för henne, i mina gener finns det nog dock inte några vallningsmeriter att skryta med. Tack för hjälpen idag Britt och Ullis!


Försökte ta några foton i fårhagen, men det hann bli alldeles för mörkt för kameran. Det här ska iallafall föreställa Britt och duktiga Eve.

Kommentarer
Postat av: Britt

Jag tyckte att Mika visade många fina saker idag, särskilt mot slutet, så det finns där och kommer att bli jättebra med tiden. Tror att blir mycket teori på kursen och att Peter är bättre än jag på att förklara vallningens mysterier. :-)

2010-09-26 @ 22:19:49
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Sol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0