Loppis 2

Imorse var det dags igen, klockan ringde halv åtta och en timme senare var vi på väg till Jakobsberg. Trots att vi var där en kvart innan det öppnade var kön redan lång och innan klockan slagit nio var det minst lika många bakom oss som väntade. Med blå IKEA-kassar förstås.



Jag blir alltid lite stressad när det är dags att ta sig in, alla springer runt och öser ner allt de kommer över i sina kassar, de är drillade och vet precis vart regnkläderna i rätt storlek hänger och på vilka hyllor man hittar de bästa leksakerna, själv irrade jag in mig i ett hörn med skor och missade säkert de bästa sakerna. Med hem följde iallafall ett par guldiga ballerinaskor, en påse med små dockor, ett flygplan, en rosa kjol till dansen, en pall till toaletten och potta med tillbehör till dockorna. Jag slog även till på en ny förpackning partyhattar med svenska flaggan på, perfekt till VM nästa helg. Allt till priset av 59:-.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0