Debuten avklarad!

Rikard kom hem tre i natt och var inte särskilt sugen på att gå upp och köra mig till klubben innan åtta imosre. jag tog därför moppen och brummade iväg själv. Klassen jag skulle tävla i startade inte förrens efter lunch, men i förmiddagens klasser var jag speaker, så det blev en riktig heldag ändå.



Framåt tolv kom Rikard med hundarna och sedan var det dags för min och Mikas klass. Vi hade startnummer 10 och allt kändes bra när det var vår tur förutom värmen som var olidlig. Jag hämtade Mika precis innan det var dags, testade några rörelser och höll oss sedan i skuggan.



Jag hade valt en instrumental låt av ABBA, inte för att det är en sång jag gillar särskilt mycket, utan för att den hade bra takt och var lätt att bygga rörelser till. Det jag tänkte på när jag valde musik var att jag ville ha delar som både var lugna och lite fartigare, dessutom behövdes det ett bra ställe att avsluta på efter lagom lång tid.



Mika gillar freestyle och jag tycker vi fick till programmet helt okej, inga stora missar, men på några ställen var vi lite osynkade till musiken, men det tror jag mest att jag märkte själv, de som tittar på vet ju inte hur programmet ska se ut. Jag kände mig inte helt avslappnad och det märks nog en del på mina rörelser, jag måste våga släppa loss lite. Det ser ju bara ännu fånigare ut om man är stel och onaturlig.



Vi fick ihop 25,80 poäng, blev uppflyttade och kom på andra plats. Domarna gav väldigt olika poäng, särskilt på betygsmomentet "Programmets planering och kvalitet", den ena la 9,3 och den andra 7,7 på oss. För att få fram sin poäng räknar man ut ett genomsnitt, vilket blev 8,5. Det var också på den delen vi förlorade mest, på de andra två bitarna hade vi högst poäng av alla i klassen. "Utförandet" gav oss genomsnittsbetyget 8,60 och "Tolkningen av musiken" 8,70. Hela resultatlistan finns att läsa här. Domarna hade även skrivit några kommentarer på protokollet som var roligt att läsa.

Jag känner mig nöjd med min och Mikas freestyledebut, nu siktar vi på klass 2 i början av juni.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är ett jättefint program tycker jag! Grattis igen till uppflyttning!

2011-04-24 @ 20:02:16
Postat av: Anna

Grattis!!! Ser bra ut, i mina ögon! Men jag kan fortfarande inte smälta att du kör freestyle :-D

2011-04-24 @ 20:34:41
URL: http://Www.pudelbus.com
Postat av: Theresé

Jag tycker ni var jätte bra. Fart i liten Mika o matte Sandra höll takten fint =)

2011-04-24 @ 20:49:32
URL: http://www.stis.se
Postat av: Gun & Co

Stort Grattis!

Det såg jättefint ut. Helt klart värt att vänta på och mer därtill. Nu kan du kurera förkylningen i lugn och ro. Kram

2011-04-24 @ 20:51:41
Postat av: Helene

Grattis!!!

2011-04-24 @ 23:22:30
URL: http://Helene.pudelbus.com
Postat av: Cili

Tkr det är helballt att ni kör freestyle! Ni är grymma i allt ni tar er för =)

2011-04-25 @ 17:04:42
URL: http://www.cili-blomgren.blogspot.com
Postat av: Anna

Cili- jag har aldrig hört någon raljera över sporten så hårt som Sandra, det är därför jag är i chock :-D Men det är aldrig försent att ändra sig :-D

2011-04-26 @ 08:52:59
URL: http://www.pudelbus.com
Postat av: Sandra

Sååå hårt har jag väl inte dömt? Hursomhelst så tycker jag fortfarande att det är lite väl "tramsigt" ibland och jag imponeras inte så lätt av freestyle. När jag väl ser duktiga ekipage så ärret dock riktigt häftigt! Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, snart kanske jag satsar på rallylydnad ;) haha...

2011-04-26 @ 10:08:43
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Anna

Hahahaha joooo det har du... minns hur du satt på läktaren på Folksam Cup-finalen och garvade rått :-D ASG Men hey, det man inte minns har inte hänt :D Och ni är skitduktiga :)

2011-04-26 @ 14:52:50
URL: http://www.pudelbus.com
Postat av: Sandra

Okej, okej, det kanske delvis kan stämma, men det var ju bra länge sedan och freestyle har ju utvecklats massor sedan dess. Antagligen hade jag tyckt likadant om jag sett agility när det var nytt i Sverige, jag menar kaninhoppning med hund?! :p



Lydnaden överseriösa stil med kommenderingar som "avdelning höger om marsch" är ju lite skrattretande det med :)



Vi som håller på med hundsport måste nog vara lite lagom töntiga för att stå ut...

2011-04-26 @ 15:06:39
URL: http://www.villemo.se
Postat av: Lisa

Ni är grymma! Mest imponerad är jag över att du faktiskt vågade...

2011-04-26 @ 19:29:27
Postat av: Jenny o tjejerna

F-n vad duktiga ni är!!! Jättefin bild på dig och Mika också!

2011-04-26 @ 19:48:03
Postat av: eva marie

Wow! Hur bra debut som helst ju! Jag måste def träna mer om jag och Tigern skall våga oss ut... ;o) Grattis!

2011-04-29 @ 07:43:40
URL: http://propiraya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0